top of page
חיפוש

המדריך המלא לבאלאנס בורד 2023

עודכן: 26 בדצמ׳ 2022



מהו באלאנס בורד?

באלנס בורד, או לוח איזון בעברית - הוא לוח קשיח המונח על גביי גליל אך לא מחובר אליו, כאשר המתאמן עומד על הלוח ומנסה להישאר יציב ולשמור על שיווי משקל.

הבאלאנס בורד הגיע מתחום הקרקס והלוליינות והיה ידוע בשם ״רולה בולה״, במהלך השנים אומץ על ידי ספורטאים ממגוון תחומים - ובעיקר גלישה לסוגיה השונים - גלים, סנובורד, סקייט בורד, סאפ, קייט סרפינג וגלישת רוח.

הבאלאנס בורד מאפשר אימון מגוון ומהנה בכל מקום - בבית, בפארק, בחדר הכושר ואפילו בים.

על אף שקיבל תאוצה בעיקר בזכות ספורטאים מקצועיים, הבאלאנס בורד משמש היום לא רק ספורטאים, אלא גם חובבים שמחפשים כלי לאימון יציבה אפקטיבי ומהנה. ניתן למצוא היום באלאנס בורד לילדים, מבוגרים, מתחילים ומתקדמים. בנוסף ליתרונות הפיזיים שלו, הבאלאנס בורד עוזר לשפר את המיקוד הפנימי, פוקוס ותחושת זן.

בהמשך המאמר נסקור את הסוגים השונים של הבאלאנס בורד, נסביר איך הוא משפר את מערכת האיזון ושיווי המשקל בגוף, ניתן מספר תרגילים שניתן לבצע על באלאנס בורד בהתאם למטרות ולרמה שלכם, והכי חשוב - נסביר איך לבחור את הבורד שיתאים לצרכים שלכם :)

לרכישת באלאנס בורד היכנסו לחנות www.ezoonboard.com/shop


באלאנס בורד ואיזון - מה הקשר בינהם?

כדי להבין איך תרגול בבאלאנס בורד משפר את האיזון שלנו - נצטרך להבין איך פועלת מערכת שיווי המשקל בגוף. המערכת שאחראית על האיזון שלנו היא המערכת הווסטיבולרית - חיישנים שנמצאים בתוך האוזניים שלנו(ולכן קוראים לזה איזון, מלשון אוזן) ושולחים פקודות תנועה - רפלקסים למערכת העצבים. אנחנו צריכים איזון בשביל כל פעולה - החל מעמידה או הליכה פשוטה על הקרקע ועד לצעידה על חבל דק מעל צוק - כל פעולה של הגוף נעזרת במערכת הווסטיבולרית כדי להתבצע. כשהמערכת נתקלת במצב חדש שהיא לא מכירה - לוקח לה זמן להגיב והיא נכשלת בתפקידה, אך לאחר מספר חזרות - הרפלקסים מתחדדים, היא לומדת להגיב לסיטואציה בצורה מהירה יותר - וכך שומרת על שיווי המשקל שלנו. ככל שנאתגר את מערכת האיזון - כך היא תשתפר. על ידי שימוש בבאלאנס בורד - אנחנו שמים את הגוף במצבים מפתיעים של חוסר איזון - לוח האיזון מתגלגל על הגליל והגוף שלנו צריך ללמוד להגיב לחוסר היציבות הזה. ככל שנתרגל יותר פעמים, ונאתגר את הגוף במגוון רחב יותר של תרגילים על הבאלאנס בורד - כך מערכת שיווי המשקל שלנו תשתפר.




סוגים שונים ותרגילים על באלאנס בורד

במהלך שנת 2020 ומגיפת הקורונה, הבאלאנס בורד עבר שדרוג משמעותי. אנשים מצאו את עצמם בבית וחיפשו בנרות מה לעשות - ויצרני הבאלאנס בורדים התגייסו למאמץ והמציאו מגוון גדול של לוחות איזון שונים - למטרות שונות.



באלאנס בורד סטנדרטי -

באלאנס בורד רגיל, מורכב מלוח איזון וגליל, התרגול מתבצע על ידי עמידה והתייצבות על הלוח כאשר הגליל מונח בצורה אופקית מתחתיו. מתאים לכל מי שרוצה להתחיל ולשפר את היציבה והאיזון, מתחילים ומתקדמים כאחד, ספורטאים פעילים - או חובבים ללא רקע ספורטיבי מיוחד. קיימים מגוון גדול מאוד של תרגילים שאפשר לבצע עליו, הנה כמה לדוגמא -





כמו שכבר הזכרנו, אחד מקהלי היעד המרכזיים לשימוש בבאלאנס בורד הוא קהל הגולשים, שמחפשים תמיד דרך לשפר את יכולות הגלישה שלהם גם כאשר תנאי הטבע לא מאפשרים להם לגלוש בפועל(אין גלים, אין שלג, אין רוח - לא כל יום אפשר לגלוש..) השימוש הקלאסי בבאלאנס בורד אמנם משפר באופן כללי את שיווי המשקל והיציבה - אך לא מדמה באופן מדויק את תנועת הגלישה. גם בגלל מידות הבאלאנס בורד הרגיל - שלרוב יהיה קטן משמעותית מאשר גלשן, וגם בגלל שהתנועה של גלשן במציאות היא אנכית ואילו בבאלאנס בורד - אופקית.

לצורך כך הומצא הלונגבורד באלאנס - באלאנס בורד ארוך יותר, עם גליל ארוך יותר שמונח לאורך הבורד ולא לרוחב, וכך מאפשר למתאמן לדמות עמידה על הגלשן ואף את תנועת הגלשן במציאות - בין אם זה במים ובין אם בשלג. תנועת איזון אנכית ולא אופקית.



באלאנס בורד לילדים, למתחילים ולעובדי משרד -

עוד סוג של באלאנס בורד שהתפתח לאחרונה - הוא באלאנסבורד לילדים ברמת קושי נמוכה יותר, כאשר במקום גליל שמתגלגל באופן נפרד מתחת ללוח האיזון - מחוברים ללוח ״רוקרים״ - מעין קשתות מעץ שיוצרות אפקט של נדנדה - הבורד נע מצד לצד ודורש מאמץ של איזון מצד המתאמן, אך אין סכנת נפילה או החלקה מהירה של הבורד מהגליל. באלאנס בורד מסוג זה מתאים לילדים, לאנשים שחוששים ליפול, או למי שמעוניין לתרגל איזון בסביבה משרדית צפופה יחסית ולא רוצה לשבור שום דבר:)





באלאנס בורד 360 - כדור במקום גליל


המוצר הזה ייחודי לחברת ezoon balanceboards, ונועד למתקדמים שרוצים לקחת את כישורי האיזון שלהם לרמה הגבוהה ביותר.

בבלאנס בורד זה - במקום גליל שמאתגר את האיזון במימד אחד בלבד בכל פעם(אפקי או אנכי), אנחנו משתמשים בכדור שמונח מתחת ללוח האיזון ויוצר תנועה תמידית של 360 מעלות - הגוף צריך להתמודד עם חוסר איזון מתמיד שמגיע מכל הכיוונים.


בקרוב מאוד יעלה לאתר!


מידות באלאנסבורד, מחיר באלאנס בורד ומה חשוב לשים לב לפני שקונים אחד


המידות והמחירים ישתנו בין החברות השונות, כאשר בורד איזון רגיל ינוע בין מידות אורך של 70 ס״מ עד 80 ס״מ, ומידות רוחב של 30 ס״מ עד 40 ס״מ.

לונגבורד יהיה ארוך יותר ויגיע עד 110 ס״מ אורך ובין 35 ל 40 ס״מ רוחב, ובורד לילדים יהיה קטן יותר - 60 ס״מ על 25-20 ס״מ.

בניגוד למקובל בגלישה בים או על שלג - אין צורך להתאים התאמה מדויקת בין גובה ומשקל המתאמן לבין גודל הבורד, ורוב החברות מייצרות בורדים בגודל אחיד שמתאימים לכולם.

קוטר הגליל - קוטר הגליל ינוע בין 10 ס״מ ל16 ס״מ, גליל בקוטר קטן יחסית יאפשר שימוש בטוח יותר בבורד בשל המרחק הקטן מהרצפה - אך יהיה מאתגר יותר מבחינת היציבה - שכן התנועה שלו מהירה יותר ושטח החיכוך בינו לבין הלוח יהיה קטן יחסית. אנחנו ממליצים על גליל בקוטר של 11 ס״מ.


המחירים ינועו בין 250 ש״ח ל 450 ש״ח, וכמו בכל דבר - מחיר יכול להיות עניין שרירותי או מיתוגי, אך גם יכול להעיד על איכות גבוהה או נמוכה של מוצר. לכן כדאי להבין למה חשוב לשים לב בבחירת הבורד, להתייעץ עם אנשים מנוסים ולקרוא ביקורות והמלצות.


חומרים -

כמעט כל הבורדים מיוצרים מעץ ליבנה - בירץ׳ בעובי 16 מ״מ. זהו עץ חזק מאוד, עמיד, יפה וידידותי לסביבה.

סטופרים - מקובל לשים מעצורים בתחתית הבורד כדי למנוע בריחה של הגליל מגבולות הבורד. זה לא חובה, אבל למתחילים זה יכול לעזור ולתת ביטחון.

הגליל - זה נושא חשוב מאוד, וכאן יש הבדל משמעותי בין חברות מקצועיות ומנוסות לבין כאלו שפחות. הגליל צריך להיות גם קשיח וחזק - שלא יתעקם ויקבל צורת ביצה עם הזמן, וגם לא מחליק.

יש גלילים שעשויים עץ או צינור pvc - קשיח מאוד אבל מחליק, ונוטה להיות לא ישר ב 100 אחוז(יש מקרים בהם הוא ישר, אבל חייב לוודא לפני הקנייה, ובכל מקרה - חובה לפתור את עניין ההחלקה)

יש כאלו שעשויים מפוליאורטן - חומר ספוגי שמייצרים ממנו גלילי פילאטיס - לא מחליק, אך רך יחסית ומתגלגל לאט - פחות מומלץ.

הגליל האידיאלי יהיה עשוי או מעץ או מפוליאתילן קשיח, ומצופה בשכבה דקה של pvc או גומי נגד החלקה. כך הגליל גם יהיה ישר וקשיח ויתגלגל בצורה מהירה ואחידה, וגם ימנע החלקה של הבורד מהגליל והחלקה של הגליל על הרצפה.


גליל ezoon balanceboards בקוטר 110 מ״מ. עשוי פוליאתילן קשיח ומצופה בpvc נגד החלקה:


על אילו משטחים מומלץ להשתמש בבאלנס בורד?

ככל שהמשטח קשיח יותר - רמת הקושי עולה. למתחילים מומלץ לתרגל על מזרן יוגה, שטיח או דשא סינטטי, בעוד מתקדמים יהנו יותר משימוש על רצפה ביתית ישרה או דק.

חול ים ודשא טבעי יהוו בעיה בדרך כלל כי הגליל יתקע ולא יתגלגל בצורה טובה, ואספלט או מדרכה גם יכולים לפגוע בגליל וגם יקשו על התנועה האחידה שלו.

לחנות הבאלאנס בורד שלנו היכנסו - https://www.ezoonboard.com/shop

לעוד שאלות וייעוץ בבחירת באלאנס בורד מוזמנים לשלוח לנו מייל לezoonboard@gmail.com


באלאנס בורד וגלישה


פעולת הגלישה קשורה קודם כל באיזון ויציבה. הגולש צריך להישאר יציב על משטח שאינו יציב. בין אם מדובר בגלישת גלים, חתירה על סאפ, רכיבה על סקייטבורד או גלישת סנובורד - כל הפעילויות הללו מצריכות עמידה על משטח לא יציב בתנאים של חוסר יציבות. הבאלאנס בורד מאפשר לנו לתרגל עמידה כזו בדיוק - גם אם אנחנו נמצאים בבית, ולא בים או על הר מושלג. הגליל מייצר חוסר איזון, והמטרה שלנו היא לייצב את עצמנו על הגלשן איזון שמעל הגליל, וכך לשפר את אותן יכולות הנדרשות לגלישה.


באלאנסבורד ופיזיותרפיה


פיזיותרפיסטים רבים ממליצים על שימוש בבאלאנס בורד לצורך שיקום אחרי פציעות הקשורות באיזון הגוף - ברכיים, קרסוליים וגב. התרגול בבורד איזון בשלבים מתקדמים של השיקום מהפציעה - תורם רבות לחיזוק התקשורת בין המוח לשרירים האחראיים על היציבה, ויכול לעזור משמעותית גם במניעת פציעות וגם בשיקום לאחר פציעה. כמובן שאם אתם חוזרים מפציעה - אל תתרגלו על קרש איזון ללא המלצה מהפיזיותרפיסט שלכם! שימוש בבורד בשלבים לא נכונים של השיקום עלול להחמיר את הפציעה ולגרום נזק.

קרש איזון כזה הוא תוספת נפלאה לכל מי שרוצה לחזק את כל המערכות שבגוף במקום הכי נוח - בבית.


באלאנסבורד לשיפור האיזון הנפשי - אצל ילדים ומבוגרים


אנחנו חיים בעולם מלא בגירויים, עולם שקשה מאוד לשמור בו על ריכוז - מה שמשפיע לרעה על האיזון הנפשי שלנו. אנחנו מוסחים בקלות, המסכים והרשתות החברתיות גורמים למח ולנפש שלנו לאבד את שיווי המשקל שלהם. אין פלא שמדיטציה נהייתה כלי פופולארי מאוד לשיפור האיזון הנפשי, ולניקוי הראש מהמירוץ האינסופי שאנחנו נמצאים בו. תרגול על באלאנס בורד תורם לאיזון הנפשי בכך שהוא מכריח אותנו להיות נוכחים בהווה, להתרכז בפעולת האיזון הפיזי ולא לחשוב על שום דבר אחר. מעבר ליתרונות הפיזיולוגיים הברורים של בורד איזון - הוא גם תורם לאיזון הנפשי של הילד או המבוגר שמתרגל עליו. יציבות פיזית ונפשית.



מחיר באלאנס בורד איכותי ונגיש אפשר למצוא אצלנו באיזון.


בהצלחה













7,104 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page