top of page
חיפוש

באלאנסבורד - מהקרקס אל המיינסטרים של אימוני הכושר הביתיים

זה התחיל אי שם בקרקס והמשיך לכלי אימון חשוב לגולשים, מכשיר לפיזיותרפיסטים ואפילו פריט עיצובי יחודי לבית. הכירו את הבאלאנס בורד - מכשיר אימון ויציבה שכבש את ישראל


אתם בטוח מכירים כבר את הגרסה ה״קרקסית״ של לוח האיזון: ליצן עומד על לוח, שתי רגליו מאוזנות על לוח עץ כשמתחתיו גליל עגול והוא מג׳נגל בעליזות. לפני עשור בערך הבינו בארה״ב שלמכשיר הקרקסי הזה יש גם פוטנציאל ספורטיבי לא קטן. אפשר להתאמן עליו (כן, גם אם אתה לא ליצן מג׳נגל…) כדי לשפר את היציבה, ובעיקר לעבוד על מגוון לא קטן של שרירים: שרירי ליבה, הבטן, האגן, הישבן, שרירי הירכיים (הפנימיים והחיצוניים), שרירי התאומים ומנח כף הרגל. בקצרה - המון שרירים יכולים לקבל תרגול לא קטן מעבודה על באלאנס בורד - וכל זה יכול לקרות בבית.


בתחילת תקופת הקורונה גולשים רבים חיפשו פתרון לאימון כאשר לא היתה אפשרות לצאת ולגלוש, והביקוש לבאלאנס בורד עלה. למעשה, גם בתקופות אחרות זהו פתרון מצוין: לא תמיד יש גלים, לפעמים אין אפשרות לצאת לגלוש כל יום - ובאלאנס בורד הוא הפתרון האולטימטיבי לשמירה על רציפות באימון ועל שרירים חזקים ויציבה חזקה ונכונה.

בעקבות הגולשים הגיעו גם ספורטאים שחשוב להם לשמור על יציבה ושרירי ליבה חזקים, מתרגלי ומתרגלות יוגה ופילאטיס וספורטאי אקסטרים שלא תמיד יכולים לתרגל איזון ויציבה בחוץ ומצאו פתרון נהדר לאימון השרירים בבית. לא מעט מתאמנים אפילו מביאים את הבאלאנס בורד למשרד - ומתאמנים בעמידה תוך כדי שיחות טלפון או הקלדה על שולחן גבוה.

מכשיר מגוון למגוון של מתרגלים

הבאלאנס בורד קומפקטי, לא תופס הרבה מרחב ונותן אפשרות לתרגול בבית או בחוץ. האימון עצמו לא מסובך או קשה (יש ילדים שמתאמנים עליו לא מעט): קל לקלוט ולהבין את הבסיס - ומשם אפשר להתקדם ולעלות לרמות הקושי הבאות. הוא מגוון ומתאים לילדים, חובבי גלישה, מתאמנים מתחילים - וגם למקצוענים שרוצים להתאמן יום יום כדי להגיע לרמה גבוהה של יציבה וחוזק שרירים. איזון בורד - איזון בין מוצר מקצועי ופריט עיצובי

כשהקמנו את איזון בורד, היה לנו חשוב ליצור מגוון של מוצרים איכותיים שיתאים לכל סוגי המתאמנים - וגם יהיה מוצר יפה לתצוגה בבית. בחרנו בעץ לבנה, שמלבד הטקסטורה היפה שלו הוא גם מצטיין בחוזק ובעמידות. את הטקסטורות היפות אנחנו משיגים בעזרת לכות חצי שקופות בדגמים גיאומטריים ועיצוב נקי. הגליל - שמידותיו משתנות בהתאם לדגם - עשוי פוליאתילן חזק, חיזוקי עץ מבפנים ושכבה נגד החלקה שמצפה את הגליל, על מנת לספק את הבטיחות המירבית האפשרית בזמן האימון.

יצרנו שלושה דגמים, שכל אחד מהם מתאים לאימון מעט שונה - ומעוצב בהתאם לצרכי המתאמנים:

ֿבורד רגיל מומלץ למתחילים: לאימוני יציבה כלליים (מתאמני יוגה, פילאטיס ותרגולי פיזיותרפיה) ולגולשים שעושים את הצעדים הראשונים בעולם הגלישה. על לוח האיזון הרגיל מתאמנים לרוחב הלוח כאשר הגליל המומלץ (11 ס״מ) - קרוב יחסית לרצפה אבל עדיין מאתגר בלי לסכן את המתאמנים ומאפשר עבודה רוחבית על הבורד. המתקדמים מבינכם יוכלו להתאמן גם לאורך אך זה הרבה יותר קשה.



לונג בורד

מומלץ לגולשי גלים: עוצב במיוחד עבורם, בשיתוף פעולה הדוק עם בתי ספר ומדריכים לגלישת גלים. הוא מדמה את מנח השרירים על גבי גלשן גלים או סנואובורד, ומתאמנים עליו כאשר הגליל מונח תחתיו לאורך. לוח האיזון הוא ברוחב של 38 ס״מ ובאורך 110 ס״מ, על מנת לאפשר את המנח הנכון לרגליים. הגליל בדגם זה הוא בקוטר 11 ס״מ, וכאמור - מונח לאורך הלוח ולא לרוחבו. מיני בורד

מומלץ לילדים (עד גיל 5) או למבוגרים שמעונינים להתאמן בעצימות נמוכה. מתאים מאוד למי שרוצה להתאמן על בסיס יומיומי במשרד או תוך כדי פעולות נוספות. בדגם הזה אין צורך בגליל - הוא מצויד בחצאי עיגולים מובנים בתחתיתו ומאפשר אימון עדין. מבנה הנדנדה שלו מאפשר להתאמן תוך כדי פעולות נוספות (הקלדה במשרד או תרגילי אימון נוספים) בלי ליפול.


לא משנה על איזה דגם תבחרו להתאמן, את השיפור תוכלו לראות ביציבה, בהליכה ובכל פעולה יומיומית שתעשו - וכל זה בלי להחליף בגדים ובלי לצאת מהבית - רק לקחת את הקרש ולמצוא את האיזון שלכם.



372 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page